A projekt az Európai Unió támogatásával, a magyar állam társfinanszírozásával valósul meg.
A Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. 2024 február 1-jei hatállyal létrehozta a Digitális Készségfejlesztő Központot, mely önálló képviseleti jogosultsággal rendelkezik az alábbi projekt tekintetében.
A digitalizáció nyújtotta előnyöket eddig ki nem használó, vagy az alacsony használatából fakadó társadalmi kirekesztődés veszélyének kitett hátrányos helyzetű célcsoportokba tartozó személyek (köztük az idősödő lakosság (65+)) digitális közszolgáltatásokhoz való hozzáférésének elősegítése, és a használat ösztönzése életminőségük javítása érdekében a belépő digitális kompetencia fejlesztés által a kevésbé fejlett régiókban.
A projekt elsősorban, de nem kizárólag, Magyarország négy legalacsonyabb gazdasági fejlettségű régiójának területére fókuszál (Észak-Alföld, Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Észak-Magyarország), célzottan azon idősödő (65+) és 16 év feletti hátrányos helyzetű felnőttekre, akik egyáltalán nem rendelkeznek digitális készségekkel, a hagyományos képzési típusú programok nem elérhetőek vagy nem megfelelőek számukra, és az alapszintű digitális kompetenciafejlesztési programokba sem csatlakoztathatók be.
A belépő digitális kompetencia fejlesztés program a célcsoportok valós igényeinek felmérésén, elemzésén és az attitűdük megismerésén alapul, szándéka szerint hozzájárul a digitális szolgáltatások igénybevételének a napi gyakorlatba történő beépüléséhez, és többek között az önálló élet és a társadalmi kapcsolattartás elterjedéséhez.
A programban - felhasználva nemzetközi jó gyakorlatokat - kidolgozásra kerül egy olyan módszertan, amelyhez kapcsolódva - a DIMOP PLUSZ 4.2.7 és 4.2.8 projektek közötti szinergiát kihasználva - kialakul egy egységes, a két projekt között megosztott, ugyanakkor összehangolt országos lefedettségű mentori hálózat, amelyen keresztül (preferálva a mentorok helyismeretét) elér és megszólít olyan társadalmi csoportokat, melyekhez eddig nem jutottak el a digitális célú fejlesztések. A potenciális mentoráltak megkeresése elsősorban különböző kommunikációs és egyéb csatornákon keresztül (szórólapok, helyi média, szociális munkások, helyi „véleményvezérek”, családtagok és kortárs csoportok stb.) történik. A fejlesztéseket kiegészíti a mentorok által támogatott informális formális tanulás, nem formális eszközökkel, elsősorban figyelemfelhívás, érdeklődés felkeltés, tájékoztatás a digitális eszközökben és alkalmazásokban rejlő lehetőségekről, illetve a gyakorlatban történő használatuk személyes támogatása pl. szociális, ügyintézési, egészségügyi, banki ügyintézési, kapcsolattartási területeken, ösztönözve az önálló használatot.
Közvetlen célcsoport:
Közvetett célcsoport: